Fastighetsanalytiker till Stenvalvet

 

Vill du arbeta och förkovra dig inom området samhällsfastigheter? Stenvalvet växer och står nu redo att välkomna ytterligare en Fastighetanalytiker till kontoret i Stockholm. Detta är tjänsten för dig som har jobbat något år i fastighetsbranschen och vill arbeta som analytiker i en verksamhet som kännetecknas av korta beslutsvägar och ett flexibelt och dynamiskt sätt att arbeta. Beskriver du dig själv som jordnära och har en önskan om att arbeta i en organisation med gedigen branscherfarenhet och goda arbetsförhållanden? Då kan detta mycket väl vara nästa steg i karriären för dig. Sök tjänsten omgående då vi arbetar med löpande urval och kan komma att ta ner annonsen!

Om tjänsten

Academic Work söker för Stenvalvets räkning en Fastighetsanalytiker till deras kontor i centrala Stockholm. Stenvalvet är ett av de ledande bolagen i Sverige inom förvaltning och utveckling av samhällsfastigheter. Bolagets verksamhet startades 2010. Sedan 2014 har bolaget gått från åtta personer till dagens 38 medarbetare.

Stenvalvet erbjuder sina medarbetare kompetensutveckling genom seminarier och konferenser samt kontinuerlig utveckling i arbetet genom nya arbetsuppgifter samt deltagande i olika projekt. Vi fäster stor vikt vid personlighet i denna rekrytering då Stenvalvet är ett välmående företag med en familjär känsla vilket innebär att personalen arbetar hårt men har roligt ihop.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Stenvalvets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Stenvalvet.

Arbetsuppgifter

Som Fastighetsanalytiker hos Stenvalvet kommer du att framförallt arbeta med arbetsuppgifter inom analys och värdering i nära samarbete med övriga medarbetare på företaget. Du kommer att arbeta med olika former av analys såsom tex lönsamhets-, transaktions- och marknadsanalys men även kalkylering i samband med fastighetsvärdering. Du kommer även att ingå i olika projektgrupper inom företaget där lönsamhetsanalys och fastighetsvärdering förekommer. Då Stenvalvets fastighetsbestånd är fördelat runt om i Sverige förekommer också resor i samband med värdering av fastigheter. Du rapporterar till Affärsutvecklingschefen.

Vi söker dig som

  • Har 1-3 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsvärdering, ekonomisk förvaltning eller analys
  • Har en civilingenjörsexamen inom samhällsbyggnad med inriktning mot bygg- och fastighetsekonomi alternativt har annan motsvarande akademisk examen, exempelvis inom programmet Fastighet och Finans eller civilekonom med inriktning fastighetsekonomi.
  • Är intresserad av att fördjupa dina kunskaper inom analys och värdering med dina tidigare erfarenheter som grund.
  • Har goda datakunskaper i MS Office och speciellt i Excel eftersom det är ditt dagliga arbetsverktyg.
  • Behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift.
  • Har B-körkort.

Stenvalvet vill växa med sin personal och attrahera dig som ser dem som en långsiktig arbetsgivare. För att trivas och vara framgångsrik i rollen som Fastighetsanalytiker är du en noggrann person som är uppmärksam på detaljer och arbetar strukturerat för att leverera ett kvalitativt arbete. Genom ditt flexibla förhållningssätt har du även förmågan att anpassa dig efter olika situationer och förutsättningar inom projekt. Som person trivs du med att samarbeta med andra, ofta i projektform, och tycker om att vara verksam i en organisation som arbetar verksamhetsöverskridande. Sist men inte minst är du resultatinriktad och arbetar fokuserat för att uppnå önskat resultat.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Provanställning kan komma att tillämpas.
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare.
  • Placering: Stockholm.
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringkoordinator Lisa Löfström, lisa.lofstrom@academicwork.se
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och ber dig därför att komma in med din ansökan snarast möjligt.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Ansök om tjänsten

Stenvalvet växer och rekryterar chefsjurist

 

För att kunna möta bolagets fortsatta utveckling och expansion har Fastighets AB Stenvalvet rekryterat Thomas Åsberg som chefsjurist.  

Stenvalvet fortsätter att växa och för att möta verksamhetens utökade behov har Thomas Åsberg rekryterats. Thomas har en bred erfarenhet från bolags- och fastighetsrättsfrågor samt från verksamhetsutveckling. Rekryteringen av Thomas gör att Stenvalvet har den juridiska kompetensen i företaget och hans uppdrag blir att ansvara för alla juridiska frågor inom verksamheten. Thomas kommer närmast från Systembolaget där han arbetat som bolagsjurist och har tidigare en bakgrund som advokat. 

”Vi är mycket glada över att hälsa Thomas välkommen till Stenvalvet. Thomas har en bred juridisk erfarenhet som vi kommer att få stor nytta av i företaget och vi ser fram emot att han börjar hos oss i november”, säger Stenvalvets VD Magnus Edlund. 

Thomas tillträder sin nya tjänst den 8 november med placering i Stockholm och rapporterar till Mario Pagliaro, CFO. 

För frågor eller ytterligare information kontakta: 
Åsa Scharfe, Kommunikationschef Stenvalvet: 08-508 942 50, asa@stenvalvet.se

Stenvalvet skapar nya moderna kontorslokaler åt Work for you i fastigheten Vörten 1 & 2 i Eskilstuna

 

Work for you har tecknat ett nytt 3-årigt avtal med Fastighets AB Stenvalvet (publ.) om att hyra 1 200 kvadratmeter i fastigheten Vörten 1 & 2 i Eskilstuna. 

Work for you har sedan 2013 varit hyresgäst hos Stenvalvet i fastigheten Vägbrytaren 1. Stenvalvet kunde möta Work for yous förändrade lokalbehov som uppstod när företaget behövde utöka sin verksamhet i Eskilstuna genom att erbjuda dem en större lokal i fastigheten Vörten 1 & 2. Work for you hyr från den 1 januari 2019 en lokal i bottenplanet på fastigheten och får därmed ett fantastiskt skyltläge och en egen ingång i direkt anslutning till Fristadstorget.  

Som ett led i Stenvalvets långsiktiga förvaltning har vi i samråd med Work for you har tagit fram en modern, yteffektiv och väl fungerande lösning för företagets verksamhet. 

Stenvalvets förvaltningschef Mattias Tegefjord önskar Work for you välkomna till ytterligare tre år som hyresgäst. ”Vi är mycket glada över att ha tecknat ett nytt avtal med Work for you och kunnat förse dem med nya funktionella och trivsamma lokaler som passar deras nuvarande lokalbehov bättre” säger han. 

För frågor eller ytterligare information kontakta: 
Åsa Scharfe, Kommunikationschef Stenvalvet:
08-508 942 50, asa@stenvalvet.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi åtgärdar Vintrosahemmet i Örebro

 

Vintrosahemmet har brister i skötsel och förvaltning. Det är ytterst vårt ansvar att fastigheten är i ett gott skick och vi fråntar oss inte detta ansvar. Det handlar också om att den entreprenör som ansvarat för fastighetsskötseln inte har levt upp till den standard som vi kräver av våra underleverantörer. Det borde vi ha uppmärksammat tidigare. Vi vill därför be om ursäkt för de besvär och obehag som bristerna orsakat. Vi kommer nu att fullfölja vår operativa handlingsplan för att lösa problemen snarast. Det handlar både om underhåll, alltså reparationer, och om löpande skötsel.

Utomhus

Vi har skärpt kraven för vår entreprenör som sköter utomhusmiljön. Flera direkta åtgärder kommer att göras för att utemiljön ska förbättras snarast. Byggnadens yttertak kommer att bytas och flagnande färg kommer att åtgärdas direkt efter vintern. Vi planerar för projekten redan nu för att kunna påbörja arbetena så snart väder och temperatur tillåter.

Inomhus

Vi har gått igenom fastigheten tillsammans med Örebro kommun som är vår hyresgäst och vi har nu uppdaterat en gemensam plan för vad som behöver åtgärdas. Vi kommer att byta branddörrar som en del i de planerade brandsäkerhetsförbättringarna. Vi kommer att renovera ytskikt och sätta upp ny belysning i korridorer. Vi kommer att börja renovera köken på avdelningarna. Detta är enbart några exempel. Kommunen har tidigare beslutat om installation av sprinkleranläggning i samtliga äldreboenden. Nu finns beslut om genomförande även i denna byggnad, och tillsammans kommer vi nu att samordna installationen av detta med övriga bygg-, och installationsarbeten. Målsättningen är att vara färdiga med allt arbete under 2019.
Det kommer att genomföras en noggrann kontroll av luften i hela fastigheten. När kontrollen är genomförd och resultatet ligger klart så kommer vi genomföra det underhåll som krävs för att luften ska bli bra.

Ökad kommunikation

När missförhållanden uppmärksammas ska det inte gå lång tid innan åtgärder görs. I normalfallet träffar vi Örebro kommun vid två planerade tillfällen per år för genomgång av fastigheten. Men med tanke på de investeringar som ska göras i fastigheten har vi nu en mer löpande kontakt med kommunens förvaltningar. Vi har diskuterat planer och åtgärder gemensamt och vi har en samsyn kring vad som behöver förbättras.
Det är vår ambition att så snart som möjligt påbörja alla förbättringsarbeten. Dessa ska dock ske i en omfattning och takt som inte stör den dagliga verksamheten och de boende mer än nödvändigt.
Vi kommer löpande informera alla berörda om våra åtgärder i Vintrosahemmet.

Magnus Edlund, VD
Fastighets AB Stenvalvet

För ytterligare information kontakta:

Magnus Edlund, tel 070 – 554 99 47, magnus@stenvalvet.se

Stenvalvet förvärvar för knappt en miljard kronor i Örebro

 

Fastighets AB Stenvalvet (publ) förvärvar fastigheterna Athena 5 och Athena 19 i Örebro från kommunalägda Örebroporten Fastigheter AB och etablerar nytt förvaltningskontor.

Förvärvet av fastigheterna är en av Stenvalvets största investeringar sedan företaget bildades 2010. Genom förvärvet etablerar sig bolaget i Örebro och öppnar ett förvaltningskontor på orten. Efter förvärvet äger och förvaltar Stenvalvet fastigheter som omfattar nästan 140 000 kvm lokaler för samhällsservice i västra Mälardalen, i kommunerna Örebro, Västerås och Eskilstuna. 

De förvärvade fastigheterna ligger i området Mellringestaden i Örebro och utgörs till största delen av tre boenden för äldre, ett elevhem, en grundskola och en förskola som alla förhyrs av Örebro kommun samt lokaler för psykiatrisk vård som hyrs av Region Örebro. Totalt omfattar fastigheterna cirka 45 000 kvm lokaler samt exploateringsmark.

”Örebro är en av de orter vi sökt investeringsmöjligheter i under en längre tid. Mellringestaden och vårt nya förvaltningskontor blir starten för ett nytt förvaltningsområde där vi hoppas kunna växa genom förvärv och projektutveckling de närmaste åren.” säger Sara Östmark, Stenvalvets vVD och Affärsutvecklingschef.

För frågor eller ytterligare information kontakta:
Åsa Scharfe, Kommunikationschef Stenvalvet
08 – 508 942 50, asa@stenvalvet.se

Fastighets AB Stenvalvet ökar ytterligare i Jönköping genom förvärv

 

Fastighets AB Stenvalvet (publ) utökar sitt fastighetsbestånd i Jönköping via förvärv av fastigheten Elektronen 3 för ca 250 mkr. Affären sker genom förvärv av Huskvarnen Holding AB (publ), ett bolag bildat och förvaltat av Pareto. Fastigheten tillträddes under juli månad. 

Fastigheten utgörs av ca 10 000 kvm moderna undervisningslokaler och hyrs till övervägande del av Internationella Engelska skolan, som sedan tidigare är en etablerad hyresgäst hos Stenvalvet. Fastigheten kommer att förvaltas av Stenvalvets förvaltningskontor i Jönköping som etablerats under året. 

Stenvalvets har i och med affären genomfört tre förvärv i Jönköping på drygt ett år och portföljen uppgår nu till ca 30 000 kvm lokaler för samhällsservice. Bolaget kommer aktivt söka fortsatta investeringar i förvaltningsfastigheter och projekt i regionen då Jönköping är en prioriterad ort. 

”Förvärvet av fastigheten Elektronen 3 ligger helt i linje med Stenvalvets strategi att utöka sitt fastighetsbestånd i Jönköpingsregionen. Förvaltningsbeståndet i regionen ger oss nu en plattform för att fortsätta utveckla lokaler för samhällsservice för vårt eget ägande och förvaltning.” säger Sara Östmark, Stenvalvets vVD och Affärsutvecklingschef. 

För frågor eller ytterligare information kontakta:
Åsa Scharfe, Kommunikationschef Stenvalvet: 08 – 508 942 50, asa@stenvalvet.se

 

Stenvalvet medverkar på Öresundsmarknaden i Malmö

 

12 september på Clarion Hotel Malmö Live., Malmö

Stenvalvets regionchef Fredrik Sörling medverkar:

Trögare för bostäder – projektvåg för kontor och samhällsfastigheter?

Se hela programmet

 

 

Stenvalvet i Almedalen 2018

 

Träffa oss i Almedalen!

Vi medverkar bland annat på seminarierna nedan, välkommen att träffa oss.


De mindre städernas betydelse för hållbarheten

Arrangör: Business Arena
Runt om i landet finns kommuner där behovet av bostäder, skolor, vård- och omsorgsboenden är stort. Är det tid för en gemensam kommunvision för hållbar tillväxt?
Om drygt 30 år beräknas 70 procent av jordens befolkning leva i storstäder, vilket leder till ökad betydelse av mindre städer. Här finns chans att slippa skyhöga bostadspriser och trafikproppar – och dessutom leva hållbart.
Medverkande:
Eva Kriegelstein, projektutvecklingschef, Stenvalvet
Oskar Pihl, moderator, affärschef samhällsbyggnad och fastighetsutveckling, Svefa
Karl-Allan Nordblom, ordförande byggnadsnämnden (MP), Region Gotland.

Flexibla äldreboenden

Arrangör: Business Arena

Hur byggs äldreboenden på små ytor när den täta staden planeras och markytorna blir mindre? Hur kan man kombinera olika verksamheter och bygga flexibelt?

Medverkande:
Eva Kriegelstein, projektutvecklingschef, Stenvalvet
Gabrielle Hemmerlind, moderator, Head of Leasing, Savills
Nils Styf, vd, Hemsö
Helena Beckman, arkitekt, Tengbom
Susanne Ekblom, vd, Vectura


Äldres boende – utmaningar och lösningar

Arrangör: Fastighets AB Stenvalvet

Hur ska ett effektivt äldreboende, dit både personal och vårdtagare söker sig, utformas? Hur stödjer man de boendes nedsättningar och hur bygger man en attraktiv arbetsplats samtidigt som det ska vara ekonomiskt och socialt hållbart? Vad vill de äldre? Ta del av nyckeln till framgång.

Vad är nyttan med det nya biståndsbedömda trygghetsboendet? Diskussion kring hur vi ska bygga och driva effektiva äldreboenden. Det är viktigt att förstå de boendes behov för ett värdigt och tillgängligt boende samtidigt som det ska vara en god arbetsplats för de som har boendet som sin arbetsplats. En lätt tillgänglig fastighet för de som besöker och de som arbetar där ställer krav på var byggnaden placeras på orten – hur når man dit? Kan man genom tidig dialog och samarbete hitta synergier passar som både fastighetsägare och verksamheterna?

Medverkande:
Eva Kriegelstein, projektutvecklingschef, Fastighets AB Stenvalvet
Christina Rogestam, sakkunning äldrefrågor
Sara Östmark, affärsutvecklingschef & vvd
Fastighets AB Stenvalvet, Ann-Sofie Wetterstrand, socialchef, Ersta diakoni

Läs mer

Fastighets AB Stenvalvet och Ersta diakoni samarbetar om vård- och omsorgsboendet Ersta Lydiahemmet

Fastighets AB Stenvalvet fortsätter att växa inom segmentet äldreomsorg, nu i Farsta Strand där ett nytt vård- och omsorgsboende skall uppföras. Fastighets AB Stenvalvet och Ersta diakoni har tecknat ett 15-årigt hyresavtal på fastigheten Gåsö 2.

Vård- och omsorgsboendet kommer att utföras som en tillbyggnad ovanpå Farsta Strands tunnelbanestation och en matvaruaffär.

De 4 000 kvm stora lokalerna kommer att vara fördelade på 54 lägenheter om ca 30 kvm, samt en hemtjänstlokal.

Vård- och omsorgsboendet kommer att utföras som en tillbyggnad ovanpå Farsta Strands tunnelbanestation och en matvaruaffär. Ersta äldreomsorg planerar att öppna verksamheten i slutet av 2019 och har döpt boendet till Ersta Lydiahemmet.

Tillbyggnaden kommer att utföras i trä, ett hållbart och vackert material. Ersta Lydiahemmet kommer att tillföra mer liv och rörelse till området. Längs ena långsidan kommer en uteplats att byggas och anpassas till befintlig natur.

– Det är ett stort förtroende att få ta hand om äldre människor som inte längre klarar sig själva. Vi vill ge dem ett riktigt hem. En plats där de har lust att leva och känner att de verkligen bor, säger Ann-Sofi Wetterstrand, socialchef för Ersta diakoni.

– Vi ser fram emot att starta produktionen av detta vård- och omsorgsboende som vi utvecklar från grunden. Vårt samarbete med Ersta diakoni inleddes tidigt i planeringsfasen med involvering och engagemang så att huset ska fungera så optimalt som möjligt, det känns oerhört spännande. Inflyttningen kommer att ske under sista kvartalet nästa år och vi ser fram emot att ha Ersta som hyresgäst i byggnaden, säger Tobias Kölborg, Regionchef på Stenvalvet.

Ersta Lydiahemmet är till för den som har ett biståndsbeslut från sin kommun och har en somatisk sjukdom eller en demenssjukdom. Ersta diakoni vill erbjuda Stockholm mer av idéburen omsorg, med förhoppningen att alla berörda ska uppleva hur långsiktighet och en stabil värdegrund bidrar till att deras liv blir mer innehållsrika.

Projektet ligger helt i linje med Stenvalvets affärsidé att långsiktigt äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter. Att bygga ovanpå en tunnelbanestation är en stor utmaning. Stora höjdskillnader inom fastigheten och en ambition att ta hand om platsen och bidra till livet kring Farsta Strandplan är några av de andra parametrarna som påverkat utformningen av tillbyggnaden, säger Eva Kriegelstein, Projektchef på Stenvalvet

Byggstart för vård- och omsorgsboendet blir i augusti 2018 och det beräknas stå klart i november 2019.

För mer information:

Åsa Scharfe, Kommunikationschef Stenvalvet: 08-508 942 50, asa@stenvalvet.se

Anders Gustafsson, pressansvarig Ersta diakoni: 076-720 85 45, anders.gustafsson@erstadiakoni.se

Stenvalvet lanserar certifikatprogram

Marcus Nyström, Finansanalytiker på Stenvalvet

Stenvalvet har utökat sina finansieringskällor genom lansering av ett certifikatprogram på
SEK 2 000 miljoner. Programmet har upprättats tillsammans med emissionsinstituten SEB, Nordea och Handelsbanken där Handelsbanken även har varit arrangör av programmet. Den första emissionen ägde rum den 23 maj då certifikat för ett nominellt belopp om SEK 600 miljoner på löptiderna 3 och 4 månader emitterades.

– Certifikat är ett bra komplement till Stenvalvets finansieringskällor och en naturlig del av den fortsatta tillväxten med både fastighetsförvärv och nyproduktion i egen regi. För att hantera refinansieringsrisken i programmet arbetar vi även med säkerställda backupfaciliteter, säger Marcus Nyström – Finansanalytiker på Stenvalvet.