Publicerat tisdag 01 jun 2021, 12:27

Fastighets AB Stenvalvet (publ) har tillträtt nybyggt vård- och omsorgsboende

Den 1 juni tillträdde Stenvalvet och hyresgästen Silver Life den nybyggda fastigheten Vilunda 6:86 belägen i Väsby centrum i Upplands Väsby kommun. Den moderna byggnaden på 3 870 kvadratmeter rymmer ett nytt vård- och omsorgsboende i Silver Lifes regi. 2018 tecknade Stenvalvet ett avtal med Sveafastigheter om att förvärva fastigheten och i augusti 2019 togs första spadtaget. Ett hyresavtal på 20 år skrevs med hyresgästen.

Vård- och omsorgsboendet kommer att erbjuda dygnet runt service åt de boende med egen kock och värdinna. Det består av 54 fullt utrustade lägenheter på cirka 30 kvadratmeter, fördelade på tre våningar och sex avdelningar. I varje avdelning ingår nio lägenheter.

Fasaden är täckt av guldfärgade veckade plåtar som ger byggnaden dess utmärkande karaktär. Uppe på taket på fastigheten finns en trädgård och uteplats som de boende når via hiss. Härifrån har man utsikt över det nya torget och den nyanlagda Blå parken, som fått sitt namn av de intilliggande husen med blå plåtfasader.

– De första boende kommer att flytta in under andra halvan av augusti. Fram till dess kommer hyresgästen Silver Life att färdigställa sina tekniska system samt inreda byggnaden, meddelar Christer Saletti, regionchef på Stenvalvet.

Om Fastighets AB Stenvalvet

Stenvalvet är ett av de ledande bolagen i Sverige inom ägande, förvaltning och utveckling av samhällsfastigheter. Totalt ett hundratal fastigheter med en area av ca 600 000 kvm till ett sammanlagt marknadsvärde om cirka 13,5 miljarder kronor. I våra fastigheter bedrivs samhällsservice inom områden som äldreboende, rättsväsende, vård och skola. Det är företrädesvis stat, kommun och region som är hyresgäster och utförare.

Stenvalvets ägare är långsiktiga institutionella investerare; Kyrkans pension, Kåpan Pensioner och Stiftelsen för Strategisk Forskning.

Vi arbetar för att skapa goda och långsiktiga relationer till våra hyresgäster och verksamheter. Vi finns på plats lokalt, månar om korta beslutsvägar, tillgänglighet samt att ge våra hyresgäster snabb återkoppling. Vi är långsiktiga, lyhörda och omsorgsfulla i vårt arbete och relationer till såväl hyresgäster, utförare som ägare.

Kontaktperson för frågor eller ytterligare information

Minette Öhman Marknads- och kommunikationschef

Dela eller skriv ut denna sida