Publicerat tisdag 14 dec 2021, 11:55

Jonas Rosengren ny CFO för Fastighets AB Stenvalvet (publ)

Jonas Rosengren tillträder rollen som ny CFO i  januari 2022. Han kommer närmast från Hemsö där han varit Finanschef.

Genom rekryteringen av Jonas förstärker företaget med en CFO som har lång erfarenhet inom finansområdet från både Hemsö och Vasakronan. På Stenvalvet kommer han ansvara för företagets ekonomi- och finansavdelning med uppdrag att fortsätta utveckla arbetet för långsiktig lönsamhet och klok tillväxt.

– Att få välkomna Jonas till oss på Stenvalvet är mycket glädjande, säger Maria Lidström, VD på Stenvalvet. Hans gedigna bakgrund med affärs- och finansfokus är precis vad vi letat efter och vi är övertygande om att Jonas kompetens och personlighet kompletterar oss på bästa sätt.

– Det känns väldigt spännande att få vara med på den här resan och bidra till Stenvalvets fortsatta tillväxt, säger Jonas Rosengren. Jag tror att jag kan bidra starkt genom mina  erfarenheter och genom min kunskap om branschen.

Jonas kommer att ingå i ledningsgruppen och börjar på Stenvalvet den 17 januari 2022.

Maria Lidström, VD 070 – 678 06 98, maria.lidstrom@stenvalvet.se
Minette Öhman, Marknads- och kommunikationschef 0708 – 399 501, minette.ohman@stenvalvet.se

Fastighets AB Stenvalvet är ett av de ledande bolagen i Sverige inom ägande, förvaltning och utveckling av samhällsfastigheter. Totalt äger Stenvalvet ett hundratal fastigheter med en area av ca 607 000 kvm till ett sammanlagt marknadsvärde om cirka 16 miljarder kronor. I våra fastigheter bedrivs samhällsservice inom områden som utbildning, vård & omsorg, rättsväsende och myndigheter. Det är företrädesvis stat, kommun och region som är hyresgäster och utförare. Stenvalvets ägare är långsiktiga institutionella investerare; Kyrkans pension, Kåpan Pensioner och Stiftelsen för Strategisk Forskning. Läs mer på stenvalvet.se